لوله پلی اتیلن

  • ۰
  • ۰

لوله جدار چاه

لوله جدار چاه همان وسیله ای است که در زمان های قدیم جهت تامین سیستم های فاضلاب هر خانه حفر چاه صورت می گرفت اما امروزه سیستم فاضلاب شهری به هم پیوسته  جای سیستم های قدیمی را گرفته است، از آنجا که در سیستم فاضلاب شهری آب از درون چاه پمپاژ می شود و با توجه به اینکه ممکن است در حین انجام چنین عملی ریزش دیواره های چاه رخ دهد از این رو لازم است تا حتما از لوله جدار چاه استفاده گردد ، این لوله ها که در سایز و  جنس های مختلفی ساخته می شوند از ریزش چاه محافظت می کنند .

بیشتر بخوانید:  لوله کاروگیت چیست؟

 

نحوه ی ساخت لوله جدار چاه

لوله جدار چاه را می توان از لوله های فولادی مختلفی نظیر ؛ لوله بدون درز ( مانیسان ) ، لوله فولادی درزدار ( اسپیرال ) و ..  ساخت. به طور کلی می توان چنین عنوان نمود که این نوع لوله ، دیواره ی چاه را پوشش می دهد تا دیواره ی چاه ریزش نکند و خاک حاصل از ریزش ، چاه را مسدود نسازد، از جمله ملزوماتی که در بسیاری از پروژه های اجرایی مورد استفاده قرار می گیرد ، همین نوع لوله می باشد .

بیشتر بخوانید: لوله زهکش

کاربرد لوله جدار چاه

  • جلوگیری از ریزش ، کاهش و حذف ماسه دهی دیواره ی چاه
  •  در مخازن به منظور جداسازی طبقات مختلف آب ، گاز و نفت
  • کاهش یا حذف موثر هزینه ی لایروبی و همچنین تغییر محل چاه
  • در شیارهای v شکل جهت جلوگیری از انسداد شیارها
  • جلوگیری از ریزش جدار چاه در اثر زلزله های کوچک و نشست زمین
  • افزایش عمر مفید و اقتصادی چاه
  • جلوگیری از آشفتگی جریان سیال درون چاه
  • محافظت کامل از ابزار به کار گرفته شده ی  درون چاهی لوله مغزی پس از پایان حفاری
  • ممانعت از وارد شدن شن ها از داخل مخزن به درون چاه
  • جلوگیری از ورود سیالات ناخواسته و آلوده شدن جریان درون چاه
  • جداسازی موثر لایه های کم فشار از پرفشار

 لوله جدار چاه مشبک

لوله های فلزی و بتنی از جمله لوله های اولیه جدار چاه بوده اند که امروزه جای خود را به لوله جدار چاه مشبک داده اند ، این نوع لوله مشبک دوام بیشتری داشته و با ویژگی های متفاوت تاثیر زیادی روی  آب خروجی چاه ( دبی آب ) دارند، از آنجا که آب چاه از نفوذ آب های زیرزمینی از دیواره ی چاه نیز تامین می گردد لذا از لوله ای جهت پوشش دیواره چاه استفاده می گردد که دارای شیارهایی جهت نفوذ آب به چاه داشته باشد که به آن لوله ی جدار چاه مشبک گفته می شود، کاربرد این نوع لوله مشبک با توجه به نوع شیارها و فضای موجود در بین شیارها متفاوت می باشد .

شیارهای این نوع لوله مشبک به شکل قوسی هستند و از گرفتگی چاه با خاک که سبب افت آب درون چاه می گردد ، جلوگیری می کنند، این نوع لوله مشبک در چهار نسل ساخته شد  که در هر نسل با ارتقای کیفیت آن، این نوع لوله مشبک نسل چهار بهترین نوع لوله شناخته شده است، نسل اول این نوع لوله هوا برشی بوده اند ، نسل دوم قوسی ، نسل سوم موسوم به چاه کرکره ای و نسل چهارم نیز به آنها اسکرین جانسون گفته می شود .

بیشتر بخوانید:   لوله پلیکا چیست؟

قیمت لوله جدار چاه

اگر چه عوامل بسیاری بر قیمت لوله جدار چاه تاثیرگذار است اما به طور کلی می توان چنین عنوان نمود که قیمت این نوع لوله با توجه به سایز لوله و کیفیت مواد تشکیل دهنده ی لوله متفاوت خواهد بود به طوری که هر چه سایز لوله بیشتر باشد و مواد با کیفیت تری در ساخت آن به کار رفته باشد ، قیمت این نوع لوله نیز بیشتر خواهد بود. جنس ، نوع میل ، شرکت تولید کننده و آلیاژ مورد استفاده در ساخت لوله از جمله عوامل دیگر تاثیرگذار در قیمت این نوع لوله هستند .

بیشتر بخوانید:  لوله چند لایه

قیمت این نوع لوله وارداتی از قیمت لوله جدار داخلی کمتر است ( به دلایلی نظیر وجود دلالان ، عدم مدیریت صحیح فروش و ... ) ، لذا مصرف کننده ی این نوع لوله ، گزینه ی وارادتی را انتخاب می کند. برخی از کارخانه های سازنده ی این نوع لوله با فروش مستقیم و بدون واسطه ی دلالان  اقدام به فروش محصولات خود می کنند که این امر تا حدودی موجب متعادل سازی قیمت فروش این محصول می گردد .

صفحه نخست

وبلاگ بیان

  • ۹۹/۱۰/۲۵
  • لوله صنعت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی